czwartek, 16 lutego 2017

Czy chwilówka wzbudza zaufanie klientów na krajowym rynku?

Od lat dziewięćdziesiątych w Polsce rośnie rynek kredytów krótkoterminowych. Akurat chwilówki, czyli najpopularniejsze kredyty krótkoterminowe to najważniejszy punkt oferty parabanków. Parabanki jeszcze kilka lat temu nie wykazywały się uczciwym podejściem do klienta. Większość podobnych instytucji chciała po prostu zarabiać na lichwiarskich zobowiązaniach. Niektóre zmiany prawne i większy nadzór nad sektorem pozabankowym sprawił, że parabanki stały się w wielu przypadkach instytucjami pożyczkowymi dużego zaufania. 

Czy chwilówka wzbudza zaufanie u klientów i w jaki sposób podchodzić do tego instrumentu zadłużeniowego?
Chwilówka to krótkoterminowa pożyczka, zazwyczaj dostępna przez multimedialne panele firm pożyczkowych. Takie kredyty zaciąga się mniej więcej na dwa tygodnie, maksymalnie do miesiąca lub dwóch. A zatem najważniejszym zadaniem chwilówki jest podniesienie potencjału nabywczego pożyczkobiorcy w krótkim okresie. Ze względu na taki format chwilówki wykorzystuje się między wypłatami lub okresami stagnacji podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Chwilówka to dobry pomysł na dodatkowe zakupy, czy podczas zapłaty zaległych rachunków. Zaufanie do chwilówek jest dość duże, chociaż świadomość podpisywania wartościowych umów kredytowych w społeczeństwie kształtuje się na niskim poziomie. Chwilówka jest łatwo dostępna, nawet osobom o stosunkowo trudnej sytuacji ekonomicznej.

Chwilówka to główna pozycja występująca w parabankach. W ostatnich latach poddano parabanki lepszej kontroli, przez co zwiększyło się zaufanie do podobnych firm pożyczkowych ze zdecydowaną przewagą polskiego kapitału. Kampanie społeczne oraz przykłady lichwiarskich praktyk na rynku chwilówek zostały dobrze przekazane w ostatnich latach do społeczeństwa. Dzięki temu mniej ludzi bierze małe kredyty zabezpieczone hipoteką. Poza tym nawet sądy powszechne chętniej stają po stronie pokrzywdzonego kredytobiorcy. Nawet już po podpisaniu nieuczciwej umowy w prosty sposób możesz ją rozwiązać lub zgłosić się po porady do rzecznika praw konsumenta.

Ostatecznie wiele firm pożyczkowych posiada wewnętrzny model budowania historii spłaty zobowiązań. Dzięki temu nawet osoba ze złym BIK ma szansę kształtować pozytywne relacje z parabankiem, który rozumie problemy wykluczonych finansowo pożyczkobiorców. Obecnie zaufanie do chwilówek można ocenić jako średnie z potencjałem wzrostu. Rozwiązania prawne, które wyeliminują lichwiarskie praktyki z udzielania chwilówek zagwarantują oczyszczenie sektora z nieuczciwych podmiotów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz